بازاریابی شبکه های اجتماعی را چگونه شروع کنیم؟؟

 

social media marketing

بازاریابی شبکه های اجتماعی را چگونه شروع کنیم؟؟

بازاریابی شبکه های اجتماعی باید با یک برنامه شروع شود :

پیش از آنکه شروع به ایجاد یک کمپین بازاریابی در شبکه های اجتماعی نمایید باید برای کار خود یک برنامه منظم و دقیق تهیه کنید. شروع پروسه بازاریابی شبکه های اجتماعی بدون داشتن یک برنامه و نقشه منظم مانند گشتن در یک جنگل بدون داشتن نقشه می باشد. برای ایجاد برنامه و نقشه منظم برای کار خود، شما باید اهدافی برای خود تعیین کنید . شاید بپرسید چگونه باید این اهداف را برای خودمان مشخص کنیم!! در زیر سوالاتی آورده شده است که شما با پاسخ دادن به آنها در ذهن خود می توانید اهداف خود را از بازاریابی شبکه های اجتماعی تعیین کنید:

  • شما قصد دارید از پروسه بازاریابی شبکه های اجتماعی چه منافعی کسب نمایید؟
  • کاربران هدف شما چه کسانی هستند؟ در چه رده سنی و یا صنفی قرار دارند؟ در کدام موقعیت جغرافیایی قرار دارند و چه ویژگی یا خصوصیت خاص مشترکی در میان تمام کاربران هدف شما قرار دارد که می توان بر اساس آن کاربران شما را گروه بندی نموده و آنها را در شبکه های اجتماعی جستجو کرد؟
  • شما قصد دارید چه نوع پیام هایی برای کاربران خود در شبکه های اجتماعی ارسال کنید؟
  • کاربران هدف شما بیشتر در کدام شبکه های اجتماعی عضو هستند و به چه منظوری از شبکه های اجتماعی استفاده میکنند؟

شما باید بر اساس نوع تجارت خود به این سوالات پاسخ دهید و استراتژی خود را برای بازاریابی شبکه های اجتماعی تعیین کنید .

برای مثال تجارت هایی همچون هتل ها ، تورهای مسافرتی و یا فروشگاه های لباس می توانند مشتریان بسیاری در اینستاگرام پیدا کنند و این شبکه اجتماعی برای تبلیغات این نوع تجارت ها بسیار مناسب هستند. اما تجارت هایی که طرف آنها تجارت های دیگر می باشند مثل کمپانی هایی که قطعاتی را تولید می کنند که باید کمپانی های ساخت دستگاه ها از آن ها خرید کنید، باید مشتریان خود را در شبکه های اجتماعی دیگری مثل توییتر و مخصوصا لینکدین جستجوکنید .

how start SMM

 


نظر بدهید