بازاریابی شبکه های اجتماعی یا SMM چیست؟

what is SMM

بازاریابی شبکه های اجتماعی یا SMM چیست؟

بازاریابی شبکه های اجتماعی یا SMM یک روش بازاریابی اینترنتی است که در آن برندها و یا تجارت های مختلف با ایجاد و انتشار محتوا در شبکه های اجتماعی پرطرفدار سعی در رسیدن به اهداف تجاری خود و جذب حداکثری مخاطب دارند. بازاریابی شبکه های اجتماعی شامل فعالیت هایی همچون ایجاد محتواهای متنی و محتواهای دیداری مثل تصاویر, ویدیوها و اشتراک گذاری آنها در شبکه های اجتماعی برای جلب نظر کاربران و برقراری تعامل با آنها است. البته شیوه دیگری از بازاریابی شبکه های اجتماعی وجود دارد که به آن Paid Social Media Advertising یا پرداخت هزینه برای انجام تبلیغات در شبکه های اجتماعی گفته می شود و صاحبان تجارت ها می توانند با پرداخت هزینه تبلیغات در این پلتفرم ها، تبلیغات خود را برای جمع کثیری از کاربران این پلتفرم ها به نمایش در آورند.

smm

بازاریابی شبکه های اجتماعی در ایران شامل تولید محتوای جذاب برای مخاطبین شبکه های اجتماعی مختلفی مانند فیسبوک، ایسنتاگرام، توییتر و گوگل پلاس است. نظر سنجی ها نشان می دهد که اینستاگرام محبوب ترین شبکه مجازی در ایران است . با این حال ما توصیه می کنیم فعالیت بازاریابی اینترنتی خود را محدود به اینستاگرام نکنید. حداقل روی دو شبکه اجتماعی متمرکز شوید . شبکه های اجتماعی مانند لینکدین و فیسبوک به مخاطب شما اجازه اشتراک گذاری مطالب شما را می دهد ,در این صورت انتخاب شبکه اجتماعی موضوعی بسیار مهم است . در حالی که اینستاگرام برای کسب و کارهای گرافیکی و هنری ابزار مناسبی است، لینکدین برای کسب و کارهای حرفه ای صنعتی تر مناسب است. در این شبکه اجتماعی که مبتنی بر تخصص و مهارت است، شما با همکارانتان، ارتباط (connection) برقرار می کنید و هر کس در چرخه ای از اتصال ها قرار می گیرد و این ارتباطات منجر به جذب مشتری می شود , زیرا کسانی که به شما نیاز دارند به راحتی شما را می بینند و با فعالیت و تخصص شما آشنا می شوند.

یک نکته ی بسیار مهم این است که باید بدانید که هر شبکه اجتماعی مخاطب منحصر بفرد خود را دارد و درست هدف گذاری کنید , همچنین فرایند های زیادی برای جذب مشتری از طریق شبکه های اجتماعی باید طی بشود که در ایران به مراتب دشوار تر از کشور های توسعه یافته است.

how SMM help us

 

چگونه بازاریابی شبکه های اجتماعی یا SMM می تواند شما را در رسیدن به اهدافتان یاری نماید؟

  • بالابردن ترافیک وب سایت
  • ایجاد روشی برای تبدیل سریع کاربران به مشتریان در مدت کوتاه
  • افزایش رویت پذیری و میزان شهرت یک برند در میان کاربران
  • ایجاد هویت برای یک برند و شناساندن آن به دیگران
  • افزایش ارتباط و تعامل با کاربران هدف

هرچقدر که فعالیت های شما در شبکه های اجتماعی گسترده تر باشد و تعامل شما با کاربران شبکه های اجتماعی بیشتر باشد، رسیدن به اهداف تجاری شما راحت تر و ممکن تر و در رسیدن به راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی , موثرتر خواهد بود.

 


نظر بدهید