تفاوت SEM , SEO در چیست؟

differenece between seo and sem

تفاوت SEO و SEM

وقتی شما وب‌سایت خود را برای گوگل به‌صورت صحیح بهینه می‌کنید  از امتیازهای زیادی ازجمله وجود در صفحه اول گوگل در کلمه‌ی کلیدی موردنظر شما برخوردار می‌شوید

اما سئو دائمی نیست  و در کلمات کلیدی با Search بالا رقابت سختی می‌باشد و اینکه شما همیشه در صفحه‌ی اول گوگل باشید هیچ تضمینی نیست

اما SEM با خرید اعتبار از گوگل شما به‌ راحتی در کلمه کلیدی موردنظر خود در صفحه‌ی اول گوگل قرار خواهید گرفت

bold-business-SEM

هیچ استراتژی SEM ای بدون SEO مناسب موفق نخواهد بود. با توجه به اینکه SEO به معنی آماده سازی سایت هم برای بازدیدکنندگان و هم موتورهای جستجو است شاید به تنهایی برای یک سایت کافی باشد. با این حال اگر شما توان مالی کافی برای SEM را دارید، ابتدا SEO سایت خود را آماده کنید.

بگذارید موضوع را با یک مثال بررسی کنیم، در کلمات کلیدی پر رقابت هزینه SEM می تواند به ازا هر کلیک بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان باشد، فرض کنیم که شما به ازا هر کلیک کاربر مبلغ ۱۰۰۰ تومان به موتور جستجو پرداخت می کنید، در چنین حالتی برای اینکه ۱۰۰ بازدید روزانه از طریق PPC داشته باشید، روزانه باید ۱۰۰.۰۰۰ تومان هزینه کنید، اگر بتوانید ۱ درصد از افراد را تبدیل به مشتری کنید، در واقع شما به ازا هر مشتری جدیدی که بدست می آورید مبلغ ۱۰۰ هزارتومان هزینه تبلیغات انجام داده اید. در صورتی که سود شما به ازا فروش به هر مشتری مبلغی بیش از مبلغ تبلیغات باشد، شما توانسته اید سیستم سودآوری را ایجاد نمایید و می توانید آن را گسترش دهید. اما اگر حاشیه سود شما کمتر از این مبلغ باشد، اینگونه تبلیغ برای شما سودآوری ندارد.

 


نظر بدهید